O tuneli Sitina sa pôvodne vôbec neuvažovalo
Tunel Sitina v pôvodných plánoch riešenia diaľničného privádzača medzi Lamačskou cestou a mostom Lafranconi nebol. Rátalo sa tu s lacnejším variantom - mohutnou križovatkou na Patrónke.
Tento ekonomicky lacnejší variant by podľa primátora hlavného mesta Andreja Ďurkovského zrejme znamenal definitívny koniec tejto bratislavskej štvrte. „Je určite symbolické, že na zvrátení pôvodného neekologického riešenia majú svoju nespornú zásluhu obyvatelia Bratislavy z občianskej iniciatívy Patrónka, ktorí svojou aktívnou komunikáciou v priaznivejšom období krátko po nežnej revolúcii, presadili s podporou samosprávy práve tunelové riešenie diaľničného privádzača,“ uviedol A. Ďurkovský.
Podľa primátora je tunel Sitina skvelou správou pre Bratislavčanov, najmä zo západných častí mesta. Na takéto riešenie dopravy v lokalite Patrónky a Mlynskej doliny totiž čakali bezmála dvadsať rokov. „Mimochodom, o tomto urbanistickom riešení napísal jeden z lídrov občianskej iniciatívy Patrónka a zároveň nestor slovenskej statiky Ing. Jozef Poštulka presne 17. novembra 1989,“ konštatoval primátor A. Ďurkovský.
Podľa neho tunel Sitina nezachránil iba malebnú Patrónku, ale rieši dopravnú situáciu v celej západnej časti Bratislavy. Križovatka na Patrónke má v okružnom dopravnom systéme mesta dosah aj na Kramáre, Lamač, Karlovu Ves, Dúbravku, Devín a Devínsku Novú Ves.
Očakávané uvoľnenie dopravy v tomto uzle o polovicu, ktoré podľa primátora pocítime takmer okamžite, sa vo veľmi krátkom čase prejaví aj v znížení tranzitnej dopravy na Karloveskej ceste, Devínskej ceste, alebo na Stromovej ulici. „To nám umožní vykonať viaceré ďalšie opatrenia, ktoré zvýšia kvalitu dopravy - opraviť povrchy ciest v Mlynskej doline, na Lamačskej ceste a na Patrónke, upraviť signálne plány v Karlovej Vsi a Dúbravke, odľahčiť križovatku Staré Grunty,“ dodal primátor A. Ďurkovský.
(brn)