Obrubníky musíte dať preč a cyklotrasu na Vajanského zúžiť, nariadil štát hlavnému mestu
Cyklotrasu na Vajanského nábreží v Bratislave bude musieť hlavné mesto upraviť. Nariadilo mu to Ministerstvo dopravy SR po vykonaní štátneho odborného dohľadu.
Zdroj: nc
Minister dopravy Slovenskej republiky Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) pred pár dňami avizoval, že hlavné mesto bude musieť upraviť cyklotrasu na Vajanského nábreží. Primátor Bratislavy Matúš Vallo s tým však nesúhlasí a výzvu bude namietať.
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky po vykonaní štátneho odborného dohľadu nariadili hlavnému mestu upraviť cyklotrasy na Vajanského nábreží v Bratislave. "Táto veľmi známa cyklotrasa sa bude musieť zmeniť. Štátny odborný dohľad uložil mestu doručeným výsledkom protokolu výzvu, aby do 40 dní túto cyklotrasu upravil. Bude musieť odstrániť do 40 dní obrubníky z tejto cyklotrasy, ktoré spôsobovali viacerým vodičom nehody a taktiež bude musieť zúžiť túto cyklotrasu v tých miestach, kde obmedzila cestu, ktorá týmto spôsobom nespĺňa technické normy," uviedol na tlačovej konferencii Ráž s tým, že na zúženie cyklotrasy má mesto 90 dní, čo je podľa ministra primeraná lehota.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo však dnes informoval, že výzvu na odstránenie bude namietať. "Podstatné je, že ministerstvo dopravy nežiada zrušenie cyklotrasy, ako je to niektorými dezinterpretované. Žiada nás len, aby sme odstránili obrubníky, ktoré oddeľujú cyklotrasu od jazdného pruhu pre autá, pretože vraj tvoria prekážku na ceste. Z nášho pohľadu sú však dôležité práve pre bezpečnosť cyklistov. Nepovažujeme ich ani za dopravnú prekážku, keďže sú riadne určené ako vodiace dopravné zariadenie, a za také ich musel považovať aj Krajský dopravný inšpektorát, ktorý k celému projektu dal súhlasné stanovisko," poznamenal Vallo na sociálnej sieti.
Zároveň poznamenal, že s ministrom dopravy Jozefom Rážom majú korektnú spoluprácu aj diskusiu na viacerých projektoch. Na mnohých témach sa zhodnú, avšak tu sa ich pohľady rozchádzajú. Pripustil však, že hoci bude odstránenie obrubníkov namietať, zvažuje využiť iný typ oddeľovníka, ktorý ale bude naďalej chrániť tisícky cyklistov, ktorí jazdia po tejto trase, vrátane rodín s deťmi.
Ján Mažgút a Jozef Ráž
"Ministerstvo nás tiež žiada zosúladiť dopravné značenie so všetkými normami a predpismi. Značenie na nábreží sme však opakovane preverovali a jednoznačne máme za to, že je v súlade s predpismi, čo potvrdzuje aj stanovisko Krajského dopravného inšpektorátu. Konkrétne výhrady ministerstva napriek tomu znovu preveríme a ak sa ukážu byť vecné, nevidíme problém takéto miesta upraviť, respektíve preznačiť," skonštatoval primátor hlavného mesta.
Tlačová konferncia poslancov Smeru podľa neho pôsobila bizarne. Snažili sa vykresliť dopravnú situáciu na tomto mieste ako chaotickú a cyklocestu ako zbytočnú. "Hoci chrlili plno slov o chaose, doprava za nimi bolo plynulá a aj počas krátkej tlačovky prešlo po trase niekoľko desiatok cyklistov. Lebo taká je realita, ktorú sa znovu pokúšajú skresliť. Cyklotrasa na Vajanského sa rýchlo stala jednou z najobľúbenejších a najfrekventovanejších v Bratislave (cyklosčítače ukazujú 40 000 prejazdov cyklistov mesačne) a dopravné dáta jednoznačne potvrdzujú, že jazdné doby pre autá na tomto úseku sú už porovnateľné s tými, aké boli pred realizáciou projektu," poznamenal Vallo.
Podľa primátora sú v našom štáte vážnejšie témy, ktorým by sa mali venovať. "Štát nám pomaly každým dňom padá na hlavu a odporúčal by som preto pánom poslancom radšej venovať svoju energiu dôležitejším veciam, než obrubníkom na jednej cyklotrase. To by skutočne ocenili všetci občania, a nielen tí, ktorí sa uspokoja vašou pravidelnou dávkou hejtu," dodal v závere.
(sp)