Magistrát musí riešiť petíciu obyvateľov Mickiewiczovej ulice
Zdroj: Unsplash
(pr) Obmedziť tranzitnú automobilovú dopravu a umožniť len prejazd hromadnej dopravy a záchranných zložiek. Tak znie výzva obyvateľov ulíc Mickiewiczova a Ulica 29. augusta, ktorú odovzdali Magistrátu hlavného mesta Bratislava.
Obyvatelia, ktorí bývajú v tejto lokalite, alebo tu majú svoje prevádzky dlhodobo poukazujú na neúnosný stav dopravy. Dopravné zápchy významne zhoršujú kvalitu života obyvateľom, ale aj majiteľom prevádzok. „Prakticky každý deň sme svedkami toho, ako dynamika dopravy komplikuje prejazd mestskej hromadnej dopravy, ale aj sanitkám záchrannej zdravotnej služby, nakoľko v lokalite má sídlo najstaršia nemocnica v Bratislave,“ hovorí Andrej Králik, zástupca petičného výboru a dodáva: „Primátora Matúša Valla a Magistrát hlavného mesta Bratislava sme požiadali o obmedzenie tranzitnej dopravy na Mickiewiczovej ulici v časti od Kollárovho námestia po Ulicu 29. augusta.“
Aj nedávna nešťastná udalosť na zástavke Zochova ukázala, aká je realita tranzitu automobilovej prepravy v bratislavskom Starom Meste. Historickou mestskou časťou prakticky vedie diaľnica, čo nezodpovední vodiči zneužívajú. Roky sa vedú debaty o utlmení dopravy v prospech chodcov, či cyklistov. Bez výsledku. „Je smutné, že až keď sa udeje takáto tragédia, sú kompetentní otvorení počúvať a hľadať riešenia. Naša petícia poukazuje na riešenie hustoty premávky a preto vnímame debaty o spomalení dopravy na Staromestskej ako šancu riešiť túto problematiku komplexne v celom Starom Meste,“ dodáva Králik.
Členovia Petičného výboru, ale aj obyvatelia Mickiewiczovej ulice prostredníctvom petície žiadajú od Magistrátu, aby sa Mickiewiczova ulica stala predĺženou časťou Obchodnej ulice a slúžila viac peším chodcom, cyklistom a prevádzkovateľom reštaurácií, kaviarní či návštevníkom Centra dizajnu, ktoré sídli v tejto lokalite. Zároveň obmedzenie tranzitnej dopravy a umožnenie prejazdu len pre záchranné zložky a mestskú hromadnú dopravu v časti od Kollárovho námestia po Ulicu 29. augusta podľa obyvateľov zníži emisie výfukových plynov či hluk, čím sa významne skvalitní život v tejto lokalite Bratislave. Zvýši sa tým bezpečnosť nielen pre peších obyvateľov a návštevníkov Bratislavy, ale aj pre cyklistov a kolobežkárov.
Ako príklad fungujúcej metropoly, kde sa podobné obmedzenia osvedčili, uvádza petičný výbor mesto Viedeň, kde je v centre značne obmedzená tranzitná automobilová doprava, čo má pozitívny vplyv na kvalitu života v historickej časti mesta.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _