Naštvaní Lamačania: Ignoranti na autách nám naďalej strpčujú život

1.11.2023

Zdroj: BN

Páčil sa vám článok?

„Na naliehanie obyvateľov ulíc Pod Zečákom, Segnáre a Pod násypom dal starosta bratislavského Lamača osadiť dopravné značky Zóna 30 a Zákaz tranzitu pre osobné autá a motocykle. Značky však nič neriešia, sú to vyhodené peniaze,“ tvrdí Lamačan Ľudovít.

Nové dopravné značky pribudli v danom úseku starého Lamača v júni tohto roku, podľa nášho čitateľa však autá naďalej prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť 30 km/h, a to neraz viac ako dvojnásobne. Mnohí vodiči takisto ignorujú zákaz tranzitu a práve cez spomínané ulice si v dopravnej špičke zrýchľujú príchod do práce či z práce. Vyhnú sa totiž upchatej Hodonínskej ulici či Lamačskej ceste.

 „Osadenie značiek bez kontroly ich dodržiavania a akéhokoľvek postihu je úplnou zbytočnosťou, za ktorú zaplatili obyvatelia svojimi daňami,“ dodáva rozhorčene Ľudovít.

Aj starosta Igor Polakovič vie o  nedisciplinovaných vodičoch, ktorí znepríjemňujú život tamojším obyvateľom. Zároveň ubezpečuje, že požiadali mestskú políciu, aby pravidelne kontrolovala porušovanie prejazdov. Tá sa o to zjavne snaží, pravda, len v rámci svojich možností. Hovorca Mestskej polície Bratislava nás informoval, že od osadenia tabule kontrolovali prejazd vodičov spravidla dvakrát denne počas pracovných dní.

„Vždy v ranných a poobedných hodinách, aby sme zachytili buď ľudí, ktorí prichádzajú do Bratislavy za prácou, alebo z práce cestujú domov. Vo výnimočných prípadoch mohlo dôjsť k vypadnutiu kontroly, keď boli z nejakého vážneho dôvodu policajti a policajtky z Okresného veliteľstva v Dúbravke potrební inde,“ uviedol Peter Borko. Od 1. októbra, kedy začala platiť „chodníková“ reforma, však mestskí policajti riešili najmä podnety týkajúce sa zákazu parkovania na chodníkoch. Aktuálne sa snažia kontrolovať tranzit v danom úseku v Lamači aspoň raz denne.

Zdroj: BN

​Ignoruje tento vodič s pezinskou EČV zákaz prejazdu, alebo ide k niekomu na návštevu?

Iný problém je, ako vinníkovi dokázať, že ulice Pod Zečákom či Pod násypom využil len na prejazd. „Zjednodušene, cieľom môže byť každý jeden dom na daných uliciach, pričom vodič v ňom strávi čas cca 1 sekundu, a teda vo výsledku prejde tou zónou ako kedykoľvek predtým,“ komentoval na sociálnej sieti zákaz tranzitu jeden z Lamačanov.

Čo sa týka prekročenia maximálnej rýchlosti 30 km/h, presvedčili sme sa priamo na mieste, že takýchto vodičov je dosť. Seniorka na Segnároch napriek tomu konštatuje, že dopravná situácia je u nich po osadení značiek predsa len o niečo pokojnejšia, ďalší ľudia by však privítali, keby na cestách boli aj spomaľovače. „Dva či tri spomaľovače by prispeli k akej-takej náprave a značky obmedzujúce rýchlosť by sa stali zmysluplnejšími,“ hovorí i náš čitateľ Ľudovít.

Zdroj: BN

​Zákaz prejazdu aj obmedzenie rýchlosti ignorujú mnohí vodiči, aby si urýchlili cestu. 

Lamačský starosta tvrdí, že v tejto veci už samospráva podnikla kroky. „V osadení spomaľovačov na danom úseku v správe hlavného mesta nevidíme problém a požiadali sme o ich zapracovanie do aktualizácie projektu organizácie dopravy. No upozorňujeme na pomerne štandardnú skúsenosť samospráv, že časť obyvateľov si spomaľovač žiada a časť jeho osadenie následne kritizuje. Za našu mestskú časť má, samozrejme, prednosť bezpečnosť dopravy, a preto s takýmto krokom súhlasíme.  V tejto lokalite máme k dnešnému dňu osadené tri stavebné spomaľovače, tri spomaľovacie vankúše a dva montované priečne prahy,“ reagoval Igor Polakovič.

Upozornil tiež na to, že v parlamente čaká na schválenie zákon, ktorý umožní mestám a obciam uplatňovať objektívnu zodpovednosť pri prekročení rýchlosti: „Bola by to efektívnejšia forma kontroly, ktorá nie je závislá od kapacity ľudských zdrojov mestskej polície.“  

• Lamačskú rozšíria

Starosta Lamača zároveň informoval, že magistrát spracoval dopravnú štúdiu rozšírenia Lamačskej cesty v úseku od výjazdu z D2 po Furmanskú ulicu. „Je to dlhodobý projekt, ktorého realizácia bude trvať niekoľko rokov. Rovnako sme požiadali sekciu dopravy na magistráte, aby sa venovali križovatke pri ŽST Lamač a preverili, či je možné vykonať takú úpravu, ktorá by tento úsek sprejazdnila,“ doplnil Igor Polakovič.

(ac)

Páčil sa vám článok?