ŽSR vyhlásili súťaž na výstavbu TIOP Lamačská brána
Zdroj: devinskanovaves.sk
Na dvojkoľajnej železničnej trati medzi bratislavským Lamačom a Devínskou Novou Vsou vybudujú terminál osobnej prepravy, takzvaný TIOP Lamačská brána. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili súťaž, náklady na naprojektovanie a vybudovanie sa predpokladajú vo výške približne 6,374 milióna eur bez DPH.
Vyplýva to z oznámenia zverejnenom vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Informuje o tom aj Devínska Nová Ves na svojej webovej stránke. "Ide o zriadenie železničnej zastávky v mieste navrhovaného predĺženia Saratovskej ulice, križujúcej železničnú trať. Navrhovaná zastávka je umiestnená severne od sídliska Dúbravka, medzi ulicou Agátová a cestou II/505," približujú železnice, ktoré by chceli mať zastávku Lamačská brána vybudovanú do konca roka 2023.
S budovaním nových zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD) sa nepočíta, pre prestup medzi vlakmi a MHD má byť k dispozícii existujúca autobusová zastávka OC Bory, prípadne zastávka Agátová. V rámci predĺženia Saratovskej ulice by sa mal zároveň vybudovať nový most. Od pôvodne plánovaného veľkého záchytného parkoviska pri zastávke sa podľa samosprávy upustilo pre nesúhlas vlastníkov pozemkov.
Rybník v Devínskej Novej Vsi by sa mohol opäť využívať koncom leta
Viacúčelová vodná nádrž "Mláka" na Mlynskej ulici v bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohla začať využívať koncom leta. Také sú odhady mestskej časti. V súčasnosti sa po rekonštrukcii stále čaká na kolaudačné rozhodnutie, keďže boli podané čiastkové reklamácie u dodávateľa na stavidlo.
"Plný význam nadobudne zastávka Lamačská brána až po predĺžení električkovej trate z Dúbravky smerom na Bory, respektíve Devínsku Novú Ves. Električková trať by v budúcnosti mala prechádzať ponad železničnú trať," konštatuje mestská časť. Výhľadovo sa uvažuje s prepojením železničnej a električkovej zastávky lávkou.
Podľa dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) bude možné na súčasnej dvojkoľajnej trati dosiahnuť v čase špičiek najviac 20-minútový interval osobných vlakov a 30-minútový v čase dopravného sedla. Kratší interval prichádza do úvahy až po vybudovaní tretej koľaje. Výhľadové strojkoľajnenie trate zohľadňuje aj návrh jedného z nástupíšť, pri budovaní zastávky sa zrekonštruujú obe trate.
TIOP majú vybudovať aj v mestskej časti Vrakuňa, v blízkosti Dvojkrížnej ulice pri obratisku trolejbusov a zastávkou autobusov MHD s názvom Čiližská. Jedným z dlhoočakávaných a žiadaných je aj TIOP v bratislavskom Ružinove. Vyrásť má v lokalite Ostredky pri Vrakunskej ceste, blízko zastávky MHD Súhvezdná.
(TASR)