Hodnota domácej značky síce vzrástla, z V4 sme však stále poslední
Zdroj: TASR- Michal Svítok
Domáca značka Slovakia v porovnaní s minulým rokom vzrástla o 19 miliárd dolárov, všetky krajiny Vyšehradskej štvorky nás však aj tak predbehli.
Najnovšia štúdia britskej spoločnosti Brand Finance, ktorá porovnáva imidž krajín sveta, Slovensko zaradila na 55. miesto svojho rebríčka. Tento rok sa cena značky Slovakia vyšplhala až na 123 miliárd dolárov, čo je o 19 miliárd dolárov viac ako minulý rok. Napriek tohtoročnému vzrastu hodnoty domácej značky sme túto istú pozíciu zastávali aj minulý rok.
Čo sa týka našich susedov z V4, Maďarsko sa umiestnilo iba o jednu priečku nad nami, Česko obsadilo 35. miesto, pričom si polepšilo o tri priečky v porovnaní s minulým rokom a Poľsko zastáva 23. miesto rebríčka.
Hornú päťku obsadili už tradične krajiny USA, Čína, Nemecko, Veľká Británia a Japonsko. Naopak najnižšie pozície rebríčka patria štátom Trinidad a Tobago, Maurícius a Honduras. Pre porovnanie hodnota značky Spojených štátov je pritom až 25,9 bilióna dolárov a hodnota značky štátu Honduras 20 miliárd dolárov.
Marketingový expert Peter Liettmann tvrdí, že Slovensku chýba konkrétny príbeh, vďaka ktorému by mohlo vo svete predávať a zvyšovať tak svoju hodnotu na trhu. Pravdou je, že naše domáce firmy sa zatiaľ nevedia výraznejšie presadiť na medzinárodných trhoch. Inými slovami za hranicami nie je Slovensko veľmi známe čo odráža aj predaj a od toho sa odvíja aj hodnota samotnej domácej značky.
(bal)