Stratégie, ktoré môžu rozžiariť vašu značku a prilákať zákazníka

15.11.2024

Zdroj: Cagkana/adobe.stock.com

Páčil sa vám článok?

Pre mnohé podniky je spokojný zákazník svätým grálom úspechu – udrží vás v konkurenčnej hre, šíri o vás dobré meno a, čo je najdôležitejšie, vracia sa. Získať si takýchto klientov je ale často viac ako len produkt alebo služba – je to premyslený súbor krokov, ktoré vás odlíšia od davu.  

Aké stratégie vám môžu pomôcť rozžiariť vašu značku a prilákať spokojných zákazníkov?

Kvalitné spätné odkazy môžu zákazníkov k vám ľahšie nasmerovať

Nechať si poradiť a odporučiť od známych vhodné riešenie je u mnohých veľmi vítané. Na internete túto úlohu preberajú spätné odkazy (tzv. backlinks), ktoré smerujú z iných stránok na tú vašu. Čím kvalitnejšie weby odkazujú na váš obsah, tým viac vás Google vníma ako dôveryhodného hráča. Prečo je to dôležité? Jednoducho – lepšia pozícia vo vyhľadávači znamená vyššiu pravdepodobnosť, že si vás zákazníci všimnú.

 

Ako na to? Spolupracujte s relevantnými webmi, požiadajte o tvorbu kvalitných spätných odkazov, publikujte odborné články a skúste si vybudovať meno v online komunite. Prípadne požiadajte spokojného zákazníka, či by o vás nenapísal recenziu na blogu. Ak totiž Google vidí, že o vás hovoria iné autoritatívne weby, vaša šanca na organické zviditeľnenie stúpa.

Nezabudnite na svet okolo vás

Veľmi dôležitou hodnotou sú dnes pre zákazníkov aj environmentálne, sociálne a riadiace faktory. Jednoducho povedané – nejde len o to, čo predávate, ale aj o to, ako podnikáte. ESG školenia sú cestou, ako môžu firmy pochopiť a aplikovať zodpovedné postupy. Zákazníci vnímajú tieto hodnoty ako dôležité a ak ich firma zanedbá, môže prísť o dôveru.

 

Až 70 % zákazníkov by si podľa prieskumov skôr vybralo značku, ktorá je zodpovedná voči životnému prostrediu a komunite. Pravidelné ESG školenia vám pomôžu oboznámiť tím s najlepšími udržateľnými praktikami – od zníženia uhlíkovej stopy až po spravodlivý prístup k zamestnancom. Navyše, udržateľnosť dnes už nie je len imidžová záležitosť, ale aj konkurenčná výhoda.

Získajte si klientov vhodným reklamným predmetom

Možno sa pýtate, čo má moderný rezací ploter spoločné s úspešným biznisom. No práve tento nástroj môže byť nečakanou cestou, ako zaujať zákazníkov. Prečo? Umožní vám vytvárať personalizované produkty – od nálepiek cez reklamy až po unikátne obaly, čo môže byť najmä pre menšie firmy či e-shopy obrovská výhoda.

 

Súčasná spotrebiteľská generácia miluje personalizáciu a vďaka vhodnému nástroju na tvorbu takýchto propagačných predmetov môžete ľahko vytvoriť originálne a nápadité prvky, ktoré dajú vašim produktom pridanú hodnotu a urobia na zákazníka dojem.

Kvalitná komunikácia, ktorej dominujú jasné a rýchle odpovede

Žijeme v dobe rýchlych správ a očakávaní, kde každý dostane odpoveď takmer ihneď. Zákazníci chcú vedieť, že sú pre vás dôležití, a to najlepšie dokážete efektívnou a zrozumiteľnou komunikáciou. Investujte preto do jednoduchého a rýchleho kontaktného systému, či už ide o automatizovaný chat na stránke, e-mail alebo sociálne siete a uvidíte, že o spokojných zákazníkov nebudete mať núdzu.

Vernostné programy pre lojálnych

Zákazníci milujú tiež pocit, že sú za svoju lojalitu odmenení. Vernostné programy preto nie sú v tomto prípade vôbec na škodu. V skutočnosti môžu pomôcť získať až 20 % nárast tržieb. Odmeňte ich preto bodmi, zľavami alebo špeciálnymi výhodami – a zaručíte si, že sa k vám vždy radi vrátia. Dajte im pocit, že sú pre vás výnimoční, a uvidíte, že tento vzťah sa vám mnohonásobne vráti.

 

Všetky tieto kroky vám môžu pomôcť nielen získať, ale aj udržať si verných zákazníkov.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

PR - sponzorovaný obsah

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie