Roman Ruhig je Bratislavčanom srdcom aj dušou

30.10.2018
Roman Ruhig

Zdroj: Archív R. R.

Páčil sa vám článok?

Nastal čas, aby sa magistrát začal venovať Bratislavčanom. Ľudia, ktorí ma dobre poznajú, ma prosili, aby som kandidoval na primátora Bratislavy a zamedzil úpadku nášho mesta.

Ukázali mi, kto bude kandidovať na primátora a doslovne ma žiadali, aby som zastavil blížiace sa tsunami, ktoré sa na nás valí. Po bližšom oboznámení sa s menami, som uveril ich slovám, že nie je medzi nimi kandidát, ktorý by nemyslel viac na seba ako na obyčajných ľudí. Preto som prijal podporu od Slovenskej národnej jednoty – strany vlastencov a rozhodol sa, že budem chrániť práva všetkých Bratislavčanov. Ako rodený Bratislavčan, vidím, kam naša vstupná brána Slovenska smeruje. Stali sme sa tretím najzadlženejším mestom na Slovensku. Máme tu 4 až 5-tisíc ľudí žijúcich bez domova, doprava kolabuje a developeri majú prednosť pred záujmami občanov. Nikomu tu nezáleží ani na bezpečnosti nás a našich detí. Nechráni sa zeleň, ktorá sa premieňa na developerské projekty. Aj toto sú dôvody prečo som sa rozhodol kandidovať. Každý z nás má predsa právo byť slobodný a musí existovať rovnosť v dôstojnosti i v právach. Bratislavčania majú právo na slušný život v zdravom prostredí a zúčastňovať sa na správe verejných vecí priamo prostredníctvom petičného práva a referenda, čo v našom meste chýba. Môj program pre Bratislavu je možno obšírnejší ako býva zvykom, nakoľko myslím na všetky sociálne vrstvy obyvateľov. Samotný program musí mať základ v racionalite a nielen v populistických sľuboch. Celý program pre Bratislavu môžete nájsť na www.ruhigroman.sk.

Dovolil som si vybrať niektoré programové tézy pre Bratislavu.

Každý má právo na bývanie, alebo, ako sa ľudovo hovorí, mať strechu nad hlavou.

V našom meste chýbajú nájomné byty. Mojím cieľom je, aby sa nezadlžovali začínajúce mladé rodiny úvermi, ale to, aby mesto budovalo nájomné byty za prijateľné ceny. Nájomné byty budú slúžiť aj pre tých, ktorí stratili strechu nad hlavou z rôznych dôvodov.

Developer už nebude v Bratislave pánom, ale pánom mesta bude občan.

Developeri sa hrnú za ziskom a magistrát vydáva kladné stanoviská k stavbám bez budovania infraštruktúry. Nikto z predchádzajúcich primátorov sa tejto problematike nevenoval, respektíve ich vždy presvedčili ich kamaráti, že ide o dobrý projekt. Ak dostanem vašu dôveru vo voľbách, tak tento problém vyriešim. Nezbúram síce to, čo sa postavilo, ale zavediem reguláciu výstavby Bratislavy tak, aby sa k záväzným stanoviskám magistrátu mali právo vyjadriť aj občania, ktorí sú dotknutí na danom území, kde je navrhovaný stavebný projekt. Územným plánom zakážeme výstavbu v mestských lesoparkoch a parkoch a v ich blízkosti, ktoré majú slúžiť na oddych Bratislavčanov. 

Mesto musí byť bezpečným miestom na život.

Mestská polícia Hlavného mesta SR Bratislavy je poriadkový útvar, ktorý zriadilo mestské zastupiteľstvo. Mestská polícia nemôže fungovať len ako dozorný orgán nad parkovaním a rozdávať parkovacie papuče, ale musí zabezpečiť aj bezpečnosť občanov. Mojím cieľom je, aby mestská polícia bola bližšie k občanovi. Novou úlohou mestskej polície bude aj prevencia pred poškodzovaním majetku občanov a nielen ochranou mestského majetku.

Je prirodzené, že každý z nás má najväčší strach o svoje deti. Mojím plánom je zaviesť bezplatné školské autobusy. Tým zabezpečíme ochranu našich detí pri ceste do a zo školy domov. Naše deti nesmú byť ohrozované nikým a ničím. Nič nie je viac ako zdravie a život. V súčasnosti pri preplnenej automobilovej doprave v našom meste je ohrozovanie našich detí aj pri prechádzaní cez cestu. Zavedením školských autobusov odťažíme rodičov od stresov tým, že nebudú musieť voziť deti do a zo školy. Aj toto je čiastočný spôsob vyriešenia dopravných kolapsov v rannej a poobednej dopravnej špičke v našom meste.

Mestské lesy vyhlásime za rezerváciu. Zelená Bratislava je nám daná, ako sa hovorí, od boha. Územie, poloha nášho mesta, ktoré leží na rieke Dunaj a pohoria malých Karpát je darom pre hlavné mesto Slovenska. Bohužiaľ, od politikov, ktorých sme si volili sa zelená Bratislava postupne mení na oboch brehoch Dunaja s tým, že sa míňa zeleň a developeri s pomocou magistrátu menia flóru a faunu na betón. Našou prioritou musí byť chrániť lesy, parky, vinohrady pred špekulatívnymi predajmi developerom. V Bratislave je potrebné vytvoriť regulované prírodné oddychové a relaxačné zóny a všetky mestské lesy vyhlásiť za rezerváciu.

Za triedený odpad Bratislavčania už nebudú musieť platiť. Hlavné mesto zabezpečuje likvidáciu komunálneho odpadu. Aj v tejto oblasti musí mesto hľadať novú motiváciu ľudí pre ochranu životného prostredia. Mojím cieľom je, aby sa komunálny odpad v prvom rade recykloval. Recykláciou odpadov získame zušľachtenú surovinu, ktorú bude vedieť mesto predať. Z predaja zušľachtenej suroviny mesto pokryje aj náklady bezplatného zberu odpadov od občanov.

Bratislava potrebuje modernú, ekologickú mestskú hromadnú dopravu. Už dnes vieme, že bratislavské metro je utópia. Moderný svet technológií nám prináša nové inovatívne riešenia mestskej dopravy. Napríklad, dnešné technológie ponúkané spoločnosťou SKY WAY alebo Hyperloop. Okrem historickej časti mesta by som si vedel predstaviť pracovať na projekte modernej dopravy, kde by sa už o pár rokov mohla z pozemných komunikácií presunúť do vzduchu. Podľa tvrdenia zástupca spoločnosti SKY WAY, náklady na prevádzku sú 4 až 6-krát nižšie ako v prípade klasických dopravných systémov, navyše tento systém má byť plne automatizovaný a ekologický.

Zdroj: skywaypartner.com

Dopravné zápchy už nebudú stresovať Bratislavčanov. Stratu príjmu z podielovej dane v Bratislave vyrovnáme elektronickým mýtnym systémom. Mýto budú platiť tí, čo nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Zavedenie elektronického mýtneho systému má viacej pozitív. Jedným z nich je odťaženie automobilovej dopravy, nakoľko mýto bude drahšie ako samotná mestská hromadná doprava. Mestská hromadná doprava v Bratislave sa časom môže stať bezplatnou dopravou. Znížime tým v meste aj smog, ktorý vzniká z automobilov stojacich v kolónach. Bratislava zároveň získa z mýtneho systému finančné zdroje, ktoré budú použité na opravu, budovanie, rozširovanie cestných komunikácií, vrátane budovania nových cyklotrás a modernizácie MHD.

Zadlžené mesto Bratislava, môže ušetriť aj na verejnom osvetlení. Oddlženie Bratislavy, ktorá je tretím najzadlženejším mestom na Slovensku, vieme čiastočne zabezpečiť znížením prevádzkových nákladov za platenú elektrickú energiu, a to modernizáciou verejného osvetlenia. Moderné mestá prechádzajú na LED osvetlenie s vlastným elektrickým – solárnym zdrojom. Aj táto investícia do modernizácie verejného osvetlenia je pre Bratislavu veľmi dôležitá. V prvom rade sa zlepší kvalita nočného osvetlenia našich ciest a chodníkov a taktiež naše mesto ušetrí finančné zdroje za nákup elektrickej energie, ktorú môžeme získať zo slnečnej energie.

Priateľ človeka „pes“ sa stal mnohým z nás členom našej rodiny. Každý, kto vlastní psíka, platí aj „daň za psa“ a mestské časti nám za to ponúkli malé oplotené výbehy, respektíve jeden výbeh v rámci jednej mestskej časti, tak maximálne o rozmeroch 30 x 80 metrov a aj to nie vo všetkých mestských častiach. Každý psičkár vie, že takýto výbeh je pre psíka nedostatočný a ide len o väčší koterec. Určite tiež nikomu nie je príjemné venčenie psíkov tam, kde sa hrajú aj malé deti.

Mojou snahou bude vytvoriť v každej mestskej časti Bratislavy viac zón aj s voľným výbehom v prirodzenom prostredí. Moderné mestá začali budovať verejné toalety pre psíkov. Vyčistiť mesto a sídliská od psích exkrementov musí byť úlohou mesta. Jedno z riešení je ECO DOG TOILET STANICA, ktorá obsahuje zložku so psími feromónmi a priťahujú psíkov na vykonanie potreby v rámci stanice.

Určite netvrdím, že všetci psičkári sú nezodpovední, práve naopak, je mnoho takých, ktorí chcú pomôcť a súhlasia aj s takýmto riešením.

Nedajte sa už oklamať sľubmi rôznych kandidátov, ktorí investujú nemalé finančné prostriedky do volebných kampaní a sú podporovaní rôznymi stranami, mimovládkami a oligarchiou. Títo kandidáti na primátora chcú niečo za niečo.

​(PROFILY pr) 

Páčil sa vám článok?