Čoraz viac sa učíme využívať internet aj na iné, ako osobné účely

15.6.2018

Zdroj: sc/Shutterstock

Páčil sa vám článok?

(pr) Žijeme v storočí, ktoré je vekom informačnej technológie. Vďaka jej výdobytkom prúdi ku každému z nás a z rôznych zdrojov niekoľko informácií, pričom najväčšiu zásluhu má na tom samozrejme internet.

Vďaka pár klikom alebo cez dotyk obrazovky sa dostaneme k naozaj obrovskému množstvu dát a údajov. Väčšinou pre osobné účely a pohodlie, ktoré si náš život jednoducho vyžaduje.

Prišli na to ale aj samotní majitelia firiem, ktorí sa rozhodli jednu alebo viaceré výhody takejto formy podnikania vo svoj prospech využiť. Aj v Bratislave ich nájdete niekoľko tisíc a ani si pritom neuvedomíte, aké výhody z toho majú. Ak sa chcete o tom presvedčiť a možno niečo z toho aplikovať aj vo vašom biznise, môžete spolu s nami dočítať tento zaujímavý článok.

Bohaté internetové obchodné príležitosti

Spojením podnikania s globálnou sieťou sa stávajú majitelia miestnych malých a menších firiem v Bratislave súčasťou obrovského globálneho internetového trhu. Svoju firmu môžu oveľa lepšie organizovať a riadiť, pričom sa pri tejto činnosti nevyžaduje ich osobná účasť, čo im šetrí samozrejme aj čas.

S využitím inovatívnych internetových technológií a zručností v oblasti internetového marketingu je možné v čo najkratšom čase zorganizovať celú schému internetového projektu a zabezpečiť si  tak stabilný príjem. Samozrejme, že najskôr je nutné zrealizovať samotné vytvorenie web stránky, vďaka ktorej ich majitelia tieto výhody veľmi dobre využívajú.

Malý počiatočný kapitál

Rovnako ako v každom inom podnikaní aj tu sa to bez dobre premyslených krokov na usporiadanie obchodných procesov  nezaobíde. Tu je ale výhodou, že sú náklady na podnikanie samy o sebe skutočne minimálne a s offline obchodmi niekedy ani neporovnateľné.

Samozrejme, že to závisí aj od konkrétneho odvetvia, pretože nie všetko, čo tu máme sa dá hneď a automaticky pretransformovať do online sveta. Tiež je dôležitá reklama Google Adwords a mnohé iné marketingové detaily, bez ktorých by to nezvládol ani ten najväčší e-shop na Slovensku.

Nie je potrebné byť programátorom

Založiť si svoju stránku je pre podnikateľov jednoduché, no po niekoľkých mesiacoch a možno rokoch sa presvedčia o tom, že to nestačí a niečo im bráni v lepších pozíciách.

Prirodzene, na vytvorenie internetového obchodu si viacerí ľudia vystačia s používateľskými zručnosťami a rozhraním, ale pokiaľ príde reč na lepšie SEO pre vyhľadávače, už nastáva problém. Výhodou internetu je, že si v tejto oblasti vedia nájsť šikovní ľudia toho správneho odborníka a profesionála.

Potenciálny príjem

A zasa sme pri príjmoch. Podľa štatistík je v obehu len 6 % financií v klasickej forme. Zvyšných 94 % - tvoria elektronické peniaze. V online obchodovaní závisí príjem podnikateľov a ľudí, ktorí sa mu venujú od profesionality, akcií s cieľom prilákať publikum potenciálnych zákazníkov na svoje webové stránky. A tiež od pochopenia podstaty tohto podnikania.

Kdekoľvek na svete ste

Ďalšia výhoda. Bez ohľadu na polohu, podnikatelia neustále monitorujú svoj internetový obchod. Sú mobilní a zároveň aj flexibilní. A to aj v prípade potreby osobných stretnutí a podpisovania zmlúv.

Tiež majú k dispozícii všetky dôležité informácie o partneroch, návštevnosti ich webu, riadia svoje platby, objednávky, účty a vôbec  nerozhoduje ich aktuálna poloha.

Existuje veľké publikum

Počet používateľov internetu neustále rastie. Jedinou úlohou podnikateľov potom je, čo najlepšie poskytovať všetky potrebné informácie na svojich webových stránkach. Kvalitný obsah je dôležitý!

Dobrých príkladov úspešných online firiem, ktoré sa stali známymi ďaleko za hranicami, existuje veľa. Samotný  eBay, pôvodne zamýšľaný ako blší trh na predaj použitých predmetov, získal celosvetovú slávu a teraz je najväčšou svetovou obchodnou platformou na internete.

Aj u nás sa o to snaží niekoľko úspešných značiek, no často si neuvedomujeme, že pod ich úspech sa podpisuje práve bežný spotrebiteľ. Ste ním aj vy, alebo dávate prednosť iba kamenným (offline) predajniam?

 

 

Páčil sa vám článok?