Majú to podnikatelia v Bratislave v porovnaní s ostatnými regiónmi Slovenska jednoduchšie?

14.6.2018

Zdroj: sc/Shutterstock

Páčil sa vám článok?

(pr) Zhruba pred niečo viac ako dvoma rokmi sa objavila titulka s názvom, že Bratislava je 41. najlepšie mesto na podnikanie na najstaršom kontinente. Nie vždy ale o tom realita a aktuálna situácia v meste nasvedčuje.

Áno, zo štatistík vyplýva, že v priemere si tu dokáže bežný občan zarobiť o niekoľko percent viac, veď len v minulom roku (2017) tu bola priemerná mesačná mzda 1313 €, ale vždy je to na úkor niečoho iného.

Oveľa viac nákladov

Pre mnohých ľudí je život v meste splneným snom a často sa preto uchyľujú k rozhodnutiam, ktoré im ho pomôžu splniť. Ako je to ale s podnikateľmi. Majú to aj oni v tejto metropole tak jednoduché?

Ak sa rozhodnete založiť si spoločnosť, ktorá vám má priniesť v nasledujúcom období určitý zisk, musíte splniť niekoľko povinností, ktoré vám zo zákona vyplývajú. Okrem dobrého nápadu, s ktorým sa chcete uplatniť, budete potrebovať aj právnu formu, pod ktorej „záštitou“ bude všetko fungovať. Vaším prvým krokom bude hľadanie správnej adresy, s ktorou si firmu zapíšete do obchodného registra.

Podnikatelia to riešia s virtuálnym sídlom

Nebudeme si nahovárať, že za prenájom klasických kancelárskych priestorov v hlavnom meste zaplatíte minimum. Spolu s prevádzkovými nákladmi sa mesačné výdavky môžu vyšplhať až na tisíce.

Neplatí to ale v prípade moderného virtuálneho sídla v Bratislave. Za zlomok ceny, ktorú by inak majitelia svojich firiem zaplatili inde, si tu môžu znížiť aspoň časť svojich nákladov. Preto to robí stále viac začínajúcich, ale aj tých už dobre zabehnutých podnikateľov. Vyberajú si sídla, ktoré sú pre nich z mnohých hľadísk viac rentabilné.

Náročnejší zákazník = náročnejší dopyt

S hodnotami stúpajú aj nároky a inak tomu nebude ani v prípade zákazníkov. Každý jeden podnikateľ, a to nie len ten v hlavnom meste, si uvedomuje, že aj napriek niektorým nepríjemným a komplikovaným situáciám, je zákazník stále jeho „pán“.

Preto sa mu musí snažiť prispôsobiť. Poznať jeho potreby, túžby a hodnoty, ktoré pretransformuje do konkrétneho výrobku alebo služby. Niekde na to využívajú telemarketing, ktorý je v mnohých oveľa efektívnejší a rýchly. Inde to skúšajú podnikatelia na vlastnú „päsť“ a zodpovednosť, čo je dosť náročný a zdĺhavý proces. O to viac, ak sa k tomu pridajú aj vyššie nároky na kvalitu a spokojnosť. 

Niektoré z nich môžu byť opodstatnené, no nad inými si len v duchu povzdychnete, pretože vám nakoniec nič iné neostáva. Dobrý podnikateľ sa musí v tomto smere vyznať a v určitom slova zmysle ovládať aj psychológiu osobnosti, a to opäť aj ten „bratislavský“.

Väčšie možnosti

Áno, predsa len to majú miestni podnikatelia v niečom jednoduchšie. V počte klientov, ktorí budú mať o nadviazanie spolupráce s nimi záujem. V porovnaní s konkurenciou na východe Slovenska to platí určite.

Dostupnosť dobrých tonerov HP našťastie od regiónov a krajov závislá nie je, takže vaša administratíva tým určite neutrpí. Firma, ktorá má však svoje sídlo v Bratislave, bude z pohľadu klientov a ich vidiny ziskov oveľa dôveryhodnejšia a na spoluprácu aj prijateľnejšia.

Platí to aj v rámci medzinárodnej spolupráce a oslovovania potenciálnych obchodných partnerov, s ktorými sa rozhodujú podnikatelia obchodovať.

Vždy je to oveľa jednoduchšie pre ľudí, ktorí bývajú v tomto meste, ako pre tých, ktorí musia vo svojom, od hlavného mesta niekoľko 100 km vzdialenom regióne rátať ani nie s hŕstkou potenciálnych zákazníkov, partnerov alebo klientov.

Vyrovnať misky váh do jednej roviny, sa môžu zasa v rámci ceny pracovnej sily, produktov, tovarov, dotácií a iných vecí, ktoré pod systém samostatne zárobkovej činnosti spadajú.

Ako všetko na svete, aj podnikanie, ktoré je závislé od konkrétnej polohy, disponuje niekoľkými výhodami a nevýhodami. Ale človek, ktorý sa ich naučí vhodne využiť vo svoj prospech, si potom môže povedať, že to zvládol, pretože má úspech. 

 

Páčil sa vám článok?